هر تخت بستری در ایران کمتر از یک پرستار دارد
 
پرستاران فردا
 
 
یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:, :: 10:36 ::  نويسنده : mehdi

تهران – معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود پرستار در کشور ، گفت: استانداردهای ایران برای نسبت پرستار به ازای هر تخت ۷/۱ است اما حقیقت این است که اکنون به ازای هر تخت بستری ، کمتر از یک پرستار وجود دارد.

 

دکتر مسعود فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هم اکنون در بهترین  شرایط نسبت پرستار به ازای هر تخت بستری در کشور ۷/۰ ، است. وی خاطرنشان کرد نسبت پرستار به تخت بستری در شرایط مختلف از جمله بخش داخلی و بخش مراقبت های ویژه با یکدیگر متفاوت است اما به هرحال مراکز درمانی ما با کمبود پرستار مواجه هستند که البته این موضوع فقط خاص کشور ما نیست و یک مشکل جهانی است.
 فلاحی با بیان اینکه پرستاران به دلیل کمبود نیروی انسانی با مشکل بازنشستگی هم مواجه هستند، اظهار داشت: طبق قانون، پرستاران با داشتن ۲۰ سال سابقه کار می توانند بازنشسته شوند اما بیمارستان ها و و روسای دانشگاه های علوم پزشکی با بازنشستگی آنان موافقت نمی کنند چراکه نیروی جایگزین این پرستاران را ندارند.

**رفع کمبود پرستاران در کشور مستلزم تغییر قوانین است
 معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: یکی از راهکارهای برطرف کردن کمبود پرستار در کشور، تغییر قوانین مربوط به پرستاران است.
 فلاحی افزود: به طور مثال ، یک پرستار طی یک نوبت کاری در بیمارستان باید ۱۷۵ ساعت در ماه کار کند درحالیکه بسیاری از پرستاران به دلایل شرایط زندگی نمی توانند این ساعات را کار کنند.
 وی تصریح کرد این درحالی است که اگر قوانین کار پاره وقت داشته باشیم و پرستاران بتوانند در ماه ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت کار کنند ، آن گروه از پرستاران که به دلایل این مشکلات کار خود را ترک کرده اند به کار خود بازمی گردند و بخشی از مشکل کمبود پرستاران ما برطرف خواهد شد.
 معاون پرستاری وزارت بهداشت، راه اندازی شرکت های تامین نیروی پرستاری را یکی دیگر از راهکارهای برطرف کردن کمبود پرستار در کشور عنوان کرد و گفت: اینگونه شرکت ها می توانند در هر زمان که بیمارستان با مشکل کمبود پرستار مواجه شد، نیروی (نیروهای پاره وقت) خود را به مراکز درمانی بفرستد.
 فلاحی افزود: از سوی دیگر بسیاری از پرستارانی که بازنشسته شده اند تمایل به ادامه کار دارند درحالیکه طبق قوانین کشور این امکان وجود ندارد اما اگر به طور خاص برای پرستاران شرایطی فراهم شود که پس از بازنشستگی هم با حقوق و مزایا مشغول کار شوند، کمبود پرستار تا حدی جبران خواهد شد.
 وی خواستار افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پرستاری در کشور شد و اظهار داشت: هم اکنون دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ۱۵۰ رشته تحصیلی، دانشجو پذیرش می کنند و می توان ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی رشته ها را که بازار کار ندارند، کاهش و ظرفیت پذیرش رشته های پرستاری را افزایش داد.
 فلاحی، همچنین خواستار ارایه مجوز راه اندازی دانشگاه های غیرانتفاعی پرستاری توسط اساتید بازنشسته پرستاری شد و گفت: راه اندازی چنین دانشگاه هایی ، نیروی انسانی پرستار در کشور را افزایش خواهد داد.
 هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی مشغول فعالیت هستند.
 اجتمام(۴)**۹۱۸۵ **



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین